RFM Segmentation: Kľúč k efektívnej segmentácii zákazníkov

 RFM Segmentation je jednou z najefektívnejších metód segmentácie zákazníkov, ktorá sa používa na základe troch základných metrík: Recency (nedávnosť nákupu), Frequency (frekvencia nákupov) a Monetary value (peňažná hodnota nákupov). Táto metóda pomáha firmám nielen lepšie pochopiť správanie zákazníkov, ale aj cieleným spôsobom komunikovať so zákazníkmi, optimalizovať marketingové stratégie a zlepšovať návratnosť investícií (ROI).

Čo je RFM Segmentation?

RFM Segmentation je analytický nástroj, ktorý umožňuje identifikovať najhodnotnejších zákazníkov na základe ich minulého správania. Tento prístup rozkladá zákazníkov do rôznych skupín podľa toho:

  • Recency (nedávnosť): Kedy zákazník naposledy vykonal nákup alebo interakciu?
  • Frequency (frekvencia): Ako často zákazník nakupuje alebo komunikuje s vašou značkou?
  • Monetary value (peňažná hodnota): Koľko zákazník

Vložil:

Dátum:

4. 1. 2025 10:02

Kategória:

Ohodnoť:

Pridaj hlas
Odober hlas

Rating:

0 (0/0)

Tagy:



   
Pronájem projektoru – kvalitní obraz pro každou příležitost
Pronájem projektoru, co byste měli vědět
EM na každý deň -??TIP 132: Ako zahrnúť ukážky „Pred a po“ s vašimi produktmi?
SEO na každý deň -??TIP 132: Ako vytvárať mini-návody na základe populárnych otázok?
Natural Language Processing (NLP)
NPS (Net Promoter Score): Meranie spokojnosti a lojality zákazníkov v e-mail marketingu a data-driven stratégii
Micro-Moments
Emailmarketing FAQ 11: Ako často posielať emaily, aby som neotravoval?
EM na každý deň -??TIP 127: Ako posielať e-maily s „Najčastejšími otázkami o našich službách“? Odpovede, ktoré šetria čas aj zákazníkom aj vám
GoogleAds na každý deň -??TIP 79: Prečo by sektor služieb nemal ignorovať dynamický remarketing?
SEO na každý deň -??TIP 127: Prečo pridať štruktúrované dáta do e-shopu?
Robots.txt – Kompletný sprievodca nastavením pre SEO a rôzne platformy
SEO na každý deň -??TIP 128: Prečo je dôležité pridávať interaktívne prvky na vstupné stránky?
GoogleAds na každý deň -??TIP 80: Ako analyzovať návratnosť reklám na základe zákazníckej cesty?
EM na každý deň -??TIP 128: Ako zaujať e-mailom o budúcich trendoch? Skúste ich ukázať skôr, než sa stanú samozrejmosťou.
Emailmarketing FAQ 3: Aké výhody má email marketing oproti sociálnym sieťam?
Emailmarketing FAQ 2: Je email marketing stále účinný aj v roku 2025?
EM na každý deň -??TIP 129: Ako vytvoriť e-maily s odporúčaniami na produkty na mieru?
Emailmarketing FAQ 3: Čo potrebujem na to, aby som mohol začať s email marketingom?
GoogleAds na každý deň -??TIP 81: Ako zistiť, či videoreklamy budujú značku tak, ako majú?