Hlasové vyhľadávanie (Google Assistant, Alexa, Siri) pracuje inak než klasické písané dopyty. Používatelia hovoria dlhšie, prirodzenejšie vety a očakávajú okamžitú, jasnú a jednoduchú odpoveď. Ak chcete, aby sa Váš obsah zobrazoval ako preferovaný zdroj, prispôsobte štruktúru textu práve tomuto správaniu.
Píšte, akoby sa vás niekto pýtal naživo
Smart reproduktory uprednostňujú texty, ktoré používajú bežné formulácie typu „Ako…?“, „Prečo…?“, „Kedy…?“. Zahrňte ich do nadpisov aj medzititulkov. Obsah vytvárajte tak, aby bol zrozumiteľný pri čítaní nahlas – krátke vety, jednoduché slová, jasná pointa.
Odpovedajte hneď v prvej vete
Hlasové vyhľadávanie hľadá rýchlu, priamočiaru odpoveď. Vždy uveďte najdôležitejšiu informáciu do 30–40 slov hneď za nadpisom. Zvyšok textu môže rozviesť detaily.