Interaktívne hodnotenie priamo v e-maile je jeden z najrýchlejších spôsobov, ako získať spätnú väzbu na kampane bez toho, aby ste ľudí „naháňali“ na web. Z pohľadu e-commerce to pomáha odhaliť, či príjemcovia pochopili ponuku, čo im prekážalo (cena, doprava, výber produktu, dôvera) a čo ich naopak motivovalo kliknúť alebo nakúpiť. Ak má hodnotenie 1 klik a je jasné, čo sa pýtate, odpovie viac ľudí – a vy získate použiteľné dáta na zlepšovanie.
Najčastejšie fungujú tri formy: hviezdičky (1–5), „palec hore / palec dole“ alebo jednoznačné tlačidlá typu „Pomohlo mi to“ vs. „Nepomohlo mi to“. V e-maile sa zvyčajne nedá spoľahlivo „vyplniť formulár“ priamo (kvôli obmedzeniam e-mailových klientov), preto je praktický princíp: klik = odpoveď. Každé hodnotenie je samostatný odkaz, ktorý otvorí krátku ďakovaciu stránku (alebo mikro-dotazník) a zároveň sa zaznamená do analytiky a